Publikationsliste

Dansk som andetsprog – Indskoling – Mellemtrin-Udskoling. Undervisningshæfte i Bedst til dansk-serien. Dansklærerforeningens forlag (2025).

Læs og Skriv – Understøttende læse- og skrivemetodik . Sproglig udvikling ud fra et mesterlæreprincip: Studie og nærlæsning af fagtypiske formuleringer og fagtypisk ordforråd + genskrivning + skrivning på egen hånd + selvvalgte opgaver. Fokus på sproglige ressourcer, sproglige værktøjer og succesfuld læring. I serien ”Lyst og læring” – Akademisk forlag (2021)

Fart på dansk- To ord fra timen. Materiale til sproglig og læringsmæssig inklusion af flersprogede elever. Brobygning fra basis til de almene fag (2019).

Fart på dansk. Materiale til modtagelsesklasser, forlaget Alinea. Faglig konsulent på Cooperative-Learning bogen og Elevhæfte. Forfatter af Lærervejledningen (2017)

Vilde med sten. Indskolingsbørn på opdagerfærd i geologiens sprog (oversættelse) Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen. Hans Reitzels Forlag (2016).

To kendte og en ukendt. Makro- og mikrostilladsering i Beverly Derewiankas sneglehusmodel, hvor indskolingsbørn er på opdagerfærd i geologiens sprog”. Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen. Hans Reitzels Forlag (2016).

Loft til kip og andre ekspertudtryk i dansk. 5. b som ejendomsmæglere på opdagerfærd gennem Derewiankas sneglehus-model” .Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen. Hans Reitzels Forlag (2016).

Loft til kip og andre ekspertudtryk i matematik. Salg af huse og sproglig udvikling i matematik -ud fra Derewiankas sneglehus-model”. Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen. Hans Reitzels Forlag (2016).

Sprogbaseret læsning. Genrepædagogisk modellering af læsning i folkeskolens ældste klasser. Forlaget LÆS (2015).

Noahs ark som færge. Fælles feedback i indskolingen. Feedback i danskfaget. DAFOLO (2014)

Krap som fagdidaktisk tænkning. Mødet med den enkelte gennem anerkendelse. IN: KRAP i skolen. Dafolo (2013).

Er der en læsevejleder på denne skole? En kvalitativ undersøgelse af muligheder og modstande i læsevejlederfunktionen, sammen med Jørgen Kuhlmann. Nationalt videncenter for Læsning, Professionshøjskolerne. NVL (2011).

Læsebånd. En fælles læsesatsning på tværs af skema og fag DANSK 3 / 2011

Læsebånd: En fælles læsesatsning på tværs af skema og fag. IN:Christensen, Mette Vedsgaard og Line Møller Daugaard (red.): “Sprog på spil – at sætte viden om sprog i spil i profession og uddannelse”. VIA Systime (2011).

Kontakt Thema Rhema

Har du spørgsmål? Kontakt mig og lad os tage en uforpligtende snak

Finder du ikke nok informationer her på hjemmesiden, er du altid meget velkommen til at kontakte mig til en uforpligtende snak og eventuelt et tilbud på opgaven.

Ring til mig på telefon +45 25 16 98 34 eller send en mail til mry@outlook.dk. Jeg besvarer din henvendelse hurtigst muligt.