- Skrivning og skrivedidaktik
- Læs & Skriv- sproglig udvikling i alle fag via nærlæsning og genskrivning
- Faglig læsning og faglig stilladsering
- Læsning
- Læsning og LST (læse-skrive-støtte).
- Basis er her endnu - om modtagelsen og den sproglige inklusion af flersprogede elever
- Supplerende dansk som andetsprog og sproglig udvikling
- Organisering af dansk som andetsprog (leder- og forvaltningsperspektiv)
Læsevejlederuddannelsen:
- Modul 1: Læse- og skriftsprogsteori.
- Modul 2: Læsning, skrivning og didaktik.
- Modul 3: Evaluering, test, kommunikation og vejledning.
Lån en ekspert i læsning:
- Nationalt projekt igangsat af Danmark Lærerforening. Oplæg og læsefaglig sparring i faglig læsning på forskellige skoler.
Aktionslæringsforløb:
- Holstebro kommune: Aktionslæringsforløb mellem læsevejledeer og faglærere.
- Norddjurs kommune: Aktionslæringsforløb mellem læsevejledere og faglærere.
- Ishøj kommune: Rekursiv læsning. Samarbejde mellem læse- og sprogkonsulent, læsevejledere og faglærere.
Genrepædagogik:
- Efter- og videreuddannelse via enkeltstående kursusdage.
- Dansk som andetsprog og genrepædagogik, modul 2 (VIA-UC).
- Udviklingsarbejde 4. kl. dansk og matematik (Holstebro kommune).
- Udviklingsarbejde 7.- 9. kl. (rekursiv læsning) ( Ishøj kommune).
Samarbejdende læring:
- Skolebaserede kurser for SFO-personale samt lærere fra indskoling, mellemtrin og udskoling.
- CL og aldersintegration.
- CL og de ældste elever.
- CL og faglig læsning.
- CL på sprogskoler (for modul 1-3 af danskuddannelsen).
Evaluering:
- Læsefaglig evaluering, målsætning og differentiering.
- Danskfaglig evaluering, målsætning og differentiering.
Dansk som andetsprog:
- Taskforce-indsats: Dansk som andetsprog som en dimension, sprogtilegnelse, ordkendskab, læsning og læsestrategier.
- Dansk som andetsprog som en dimensiion, differentiering og sprogtilegnelse i alle fag.
Dansk (sprog, læsning, litteratur, medier):
- Linjefagsundervisning, lærerseminariet (litteratur, medier, sprog, læsning).
- Efter-videreuddannelse VIA-UC.